CECED Magyarország Egyesülés

 
Facebook
Ha mégis szerelőt kell hívnunk...

Ha a készülékünk elromlott és a használati útmutató segítségével sem tudjuk orvosolni a problémát, akkor szerelőt kell hívnunk.

A CECED Magyarország Egyesülés és a GFK Hungária Kft. 2015-ös felmérése szerint a háztartások az alábbiak szerint választanak szerelőt: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az alábbiakban szeretnénk segítséget nyújtani tanácsokkal és információkkal a szerelő kiválasztásához:

1.     Amennyiben a készülék még „garanciális”, azaz a forgalmazónak jótállási kötelezettsége van, akkor válasszuk a jótállási jegyen/a használati útmutatóban/a forgalmazó vagy a gyártó honlapján megjelölt szerviz-szolgáltatót, aki a javítást a jótállási kötelezettség keretében elvégzi számunkra.

2.     Ha a készülék már nem „garanciális”, a szerelő kiválasztásakor segítségünkre lehetnek az alábbi információk:

a)       A gyártók a használati útmutatóban/honlapjukon/ügyfélszolgálaton javasolnak szerelőt/szerelőket, akit a hiba elhárítására ki tudunk hívni.

b)       A gyártó által javasolt szerelő lehet

-          a gyártó cég saját szervize; vagy

-          a gyártóval szerződött szerviz-partner,

aki vállalja

-          a gyártói képzéseken való részvételt

-          a gyártó képviseletét a szervizszolgáltatás során

-          a gyártó által előírt adminisztráció elvégzését

-          garanciális szolgáltatás biztosítását az elvégzett javításért

és aki megkapja

-          a gyártó által rendelkezésére bocsátott eszközöket, technológiát

-          alkatrészutánpótlás-ellátást, továbbá

-          a gyártói tájékoztatást és képzést az új készülékek kezeléséhez, szervizeléséhez.

Kiemelten fontos tudni, hogy a szerelő az elvégzett munkáért köteles garanciát vállalni. A garanciát akkor tudjuk érvényesíteni, ha bizonylattal (nyugtával vagy számlával) alá tudjuk támasztani a munka elvégzését.